Adat:
A beszéd-, előadó-, prezentáló-képesség nem elég. Az fog eladni, aki képes rávenni a vevőt, hogy beszéljen magáról.
Tipp:
Lépj kapcsolatba az ügyfeleiddel és tudd meg, mi a helyzet velük most, valójában, anélkül, hogy bármit megpróbálnál rájuk erőltetni, vagy eladni. Gyakorold ezt legalább 3 személlyel.
Az értékesítő elmondja, milyen régóta foglalkozik cégük ezeknek a műszereknek a gyártásával, bemutatja az összes referenciájukat, videókat a gyártásról, és a szállítás minőségbiztosításáról, és egy ajándék kávékészletet ad az ügyfélnek.
Az ügyfél csendben udvariasan végighallgatja, tetszik neki a dolog, mégsem hoz vásárlási döntést helyben. Az értékesítő belemegy, hogy átgondolja az ajánlatot, és jövő héten keressék egymást.
Az értékesítő beszámol róla, milyen jól ment a megbeszélés, és hogy „gyakorlatilag” eladta a műszert.
A következő héten mikor utoléri a vevőt, az bűnbánóan közli, hogy tegnap előtt már megrendelt a konkurenciánál egy kissé gyengébb műszert, mert kedvezményesebben kínálták.
Az értékesítő szidja a konkurenciát, és soha nem vizsgálja meg: Mit tehetne ő máshogy?
Az értékesítő tömör bemutatkozás után érdeklődve belekérdez a vevő eredményeibe, kihívásaiba, problémáiba, bosszankodásaiba, álmaiba.
Mikor bemutatja a terméket, ezek segítségével segíteni tudja az ügyfelet a vásárlási döntés meghozásában. A konkurencia irigykedve szidja őt.
Nyugodtan lájk, ha tetszik! Nem sértődünk meg.