Az értékesítő nagyon el akar adni. Leegyeztet egy időpontot és elmegy tárgyalni, közben elhatározza, hogy mit fog neki eladni. Leül az ügyféllel, de a figyelme azon van, hogy neki EL KELL ADNIA, így nem igazán figyel arra, hogy mit is mond neki az ügyfél, aki ép a problémájáról beszél.
Az ügyfél kb. 5 perc alatt elmondja a gondjait, és azt is, hogy neki nincs rá megoldása. Az értékesítőnek lenne, de mivel nem figyelt megpróbálja neki eladni azt amit idejövet eldöntött, ami nem jön össze, mert az ügyfélnek nincs rá igénye.
Az értékesítő érdeklődve kezdi a tárgyalást, és érdeklödő is marad. Amikor kérdez valamit az ügyféltől, akkor érdekli is a válasz. Nem csak meghallgatja az ügyfelet, hanem meg is érti őt. HA valami nem világos számára, akkor érdeklődve több információt kér.
Így pár perc után az ügyfél elmondja a problémáját, majd segítséget kér az értékesítőtől, aki elmondja, hogy ő a saját termékével, hogyan tudna neki segíteni. Megkérdezi az ügyfelet, hogy mit szólna ehhez a megoldáshoz?
Az ügyfél, aláírja a szerződést, és fizet.
Nyugodtan lájk, ha tetszik! Nem sértődünk meg.