Gratisz tipp Patrick Valtin: Hogyan adjunk el nehéz vevőknek? c. előadása alapján.
1. Adat:
„Soha nem történik eladás, amíg a vevőd azt megelőzően nem reagál érzelmileg egy, a termékedhez kötődő témára.”
1. Tipp:
Derítsd ki, mi lehet a vevődnél az az érzelmi reakciót kiváltó téma, amely kötődik a termékedhez, szolgáltatásodhoz, és tudj meg róla minél többet a vevődtől. Ez után tudsz ugyanis eladni nekik.
Az első ingatlanértékesítő tudja, hogy milyen különleges lakást árul, és gondosan bemutatja a vevőjelöltnek minden részletét. Az ablakok profilját, a vezetékek tartósságát, és a belmagasság optimalizálását, meg a feng shui alapelvei szerint összerakott fürdőszobát.
Nem figyeli meg, hogy mire reagál az ügyfél érzelmileg, tulajdonképpen el is kerüli a kényes igényeit az ügyfélnek, amelyekre érzelmileg reagált, nehogy baj legyen belőle.
Az ügyfél nagyon megköszöni az alapos tájékoztatást és jelzi, hogy végiggondolja még, és vissza fog szólni.
A második ingatlanértékesítő kikérdezi az ügyfelét, hogy megtudja miért érdekelheti a lakás.
Megfigyeli, hogy az ügyfélt bosszantja, hogy nem tölt elegendő időt gyermekeivel. Fáj neki, hogy autózással kell töltenie az idejét.
Mikor bemutatja a lakást beleszövi a mondandójába, hogy mennyivel több ideje lesz így a gyerekeire az ügyfélnek. Nem fél attól, hogy személyesen törődjön az ügyféllel, aki ha egy olyat venne meg, ami ezt nem tenné lehetővé, azt később nagyon bánná.
A vevő aláírja a szerződést, és később eszébe jut, hogy felhívja az első ingatlanost, de lelkiismeret furdalása van ígérete miatt, és nem hívja.
Ahhoz, hogy egy értékesítő ezt meg tudja csinálni két dologra van szüksége:
1. Az érzelmek igazi ismeretére (hogy könnyedén meg tudja különböztetni például a mézes-mázost a kedvestől).
2. Lélekjelenlétre (hogy bele merjen kérdezni kényes dolgokba, és később is emlékeztetni merje az ügyfelet olyan dolgokra, melyekre kellemetlenül reagálhat)
Nyugodtan lájk, ha tetszik! Nem sértődünk meg.